בדיקת זכאות להחזר מס 2017- חינם!

בדיקת זכאות להחזר מס 2017 | החזר מס 2017 | החזר מס לשכירים 2017 | החזר מס הכנסה לשנת 2017

החזר מס לשכירים 2017

פירוט ההכנסות של עובד שכיר באות לביטוי בתלוש השכר שהוא מקבל מהמעסיק. כמו כן גם המיסים שהעובד משלם מפורטים בתלוש השכר. יתכן בהחלט שההורדות המוצגות בתלוש אינן משקפות את התשלום הנכון על פי חוק. העובד עשוי להיות זכאי להחזר מס בגין כך אם יגיש דיווח לרשויות המס.

בדיקת זכאות להחזר מס 2017 חינם

למה חשוב לעשות בדיקת זכאות להחזר מס 2017 על ידי איש מקצוע

אנשי מקצוע בתחום החשבונאות כגון יועץ מס או רואה חשבון הם האנשים המתאימים ובעלי ההכשרה המתאימה לצורך בדיקת זכאות להחזר מס. הדו"ח לכאורה הינו פשוט . אל לאמיתו של דבר שמאחר שמקצוע החשבונאות מאד דינמי ויש כל זמן שינויים ועדכונים בחוקים השונים שרלוונטיים במיסים אדם שיגיש  דו"ח להחזר מס ללא בדיקה מבעל מקצוע מנוסה עלול לעשויות טעויות כגון אי התחשבות בחישוב זכאות מס שיש הכנסות נוספות כגון דמי אבטלה או לגבי אישה דמי לידה ושמירת הריון. דבר העלול להביא לתוצאה הפוכה

החזר מס 2017 : מצבים שונים שבהם העובד עשוי להיות זכאי להחזר מס

ישנם גורמים שונים שבהם עובד שכיר עשוי להיות זכאי להחזר מס

1- במהלך שנת המס חלו שינויים במצב המשפחתי שעשויים להגדיל את נקודות הזיכוי . הגדלת נקודות זיכוי עשויה להביא להקטנת נטל המס של העובד. לדוגמא: נולדו לעובד או העובדת ילדים. העובד התגרש ומשלם מזונות לבת זוגתו עבור כלכלת הילדים. אם שינויים אלו לא יבואו לביטוי בעת חישוב תלוש השכר אז המס ישלם שישלם העובד יהיה גבוה ממה שהוא צריך לשלם באמת.

2- העובד עשוי להיות זכאי לנקודות זיכוי נוספות ושלא נלקחו בחשבון בעת חישוב תלוש השכר כגון: נקודת זיכוי בגין זכאות לתואר אקדמאי. נקודות זיכוי בגין חייל משוחרר או עולה  חדש.  כמו  כן עובד זכאי להטבות מס אם הוא גר בישוב ספר.

3- עובד עשוי להיות  זכאי להחזר מס במידה והוא עבד במקביל  בשתי עבודות במהלך שנת המס ולא הביא אישור ממס הכנסה על תיאום מס. אם עובד לא מביא תיאום מס הוא עלול לשלם בעבודה השניה מס גבוה מאד מעבר למה שהוא היה צריך לשלם באמת.

4- עובד שהתחיל באמצע שנת המס  עבודה  חדשה ולפני כן באותה שנת המס לא היו לו הכנסות אחרות.  או עובד שסיים את עבודתו במקום העבודה באמצע שנת המס . בשני המקרים חישוב המס בתלוש המס עלול להיות גבוה ממה שהיה צריך לשלם על פי גובה הכנסותיו.

5- שכיר שבמהלך שנת המס תרם למוסדות המוכרים כמוסד ציבורי לפי סעיף 46 של מס הכנסה עשוי להיות זכאי להחזר מס אם יגיש דוח להחזר מס למס הכנסה. אותו דבר לגבי עובד שהפקיד לקופת פנסיה באופן עצמאי עשוי להיות זכאי להחזר מס.

6- ישנם עוד מקרים קצת יותר  מורכבים כגון בקשה להחזר מס בגין פריסת פיצויים או קיזוז הפסדי הון מרווחי הון בשוק ניירות ערך.

החזר מס 2017
החזר מס לשכירים 2017

בדיקת זכאות להחזר מס 2017

הגשת הבקשה להחזר המס

החזר מס יוגש על גבי טופס 135 של מס הכנסה יש לצרף אישורים רלוונטיים כגון אישורים על הכנסות מכל מקורות עבודה (  טפסי 106). אישורים על תקבולים מביטוח לאומי כגון דמי לידה  דמי אבטלה דמי פגיעה מאחר ותקבולים אלו  חייבים  במס. אישורים מקוריים  של תרומות או הפקדות לקרן פנסיה לקופה עצמאית.  אישור על תשלום מזונות לגרושה לצורך כלכלת הילדים המשותפים יש לצרף פסק דין. יש לחתום על גבי  הטופס ולצרף אישור על ניהול חשבון או צילום שק לשם יופקד הכסף מרשות המיסים בגין החזר המס.

5 1 vote
Article Rating
החזר מס 2017
  • בדיקת זכאות להחזר מס 2016
  • בדיקת זכאות להחזר מס 2017
5
Sending
User Review
5 (2 votes)
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments